mdf-satavand-ستاوند-پاژ

معرفی انواع چوب در دکوراسیون داخلی

معرفی انواع چوب در دکوراسیون داخلی

انواع چوب در دکوراسیون داخلی

در صنعت مبلمان مبتنی بر چوب ، استفاده از مواد جایگزین برای چوب جامد به طور متوسط برای کاهش قیمت های تولید استفاده می شود. این بسیار منطقی است زیرا قیمت مبلمان با چوب جامد بسیار گران است و دردسر ساز است. اکنون تصور می کنید ، برای ساختن یک تابلوی چوبی به ابعاد 200 در 100 سانتی متر با ضخامت 3 سانتی متر ، به عنوان مثال ، صنعتگران مبلمان جیدارا قبل از تصمیم گیری برای ساخت آن ، بارها فکر می کنند. پانل های گسترده ای مانند آن به مواد تخته چوب نیاز دارند که از سنگ سیاه و سفید یا قطرهای بزرگ تهیه شده است. که دشوار و گران است.

انواع چوب در دکوراسیون داخلی

روند خشک کردن نیز باید شدید و مراقب باشد تا به صفحه گران قیمت آسیب نرساند ، بنابراین فرایند نیز باید بسیار دقیق و دقیق باشد. با یک روند پیچیده و مشکل آفرین حتی اگر خطر آسیب هنوز هم نمی تواند از بین برود و به پایان برسد. چوب بدون حرکت خواهد ماند ، هم کوچک و هم گسترش می یابد. حتی صدها سال از بین نمی رود ، اثبات … بیایید به خانه هایی که درهای چوبی دارند ، نگاه کنیم ، می توان فاصله / فاصله بین درب و قاب را در تابستان با فصل باران مقایسه کرد. قطعاً متفاوت است. و این برای همیشه ادامه خواهد یافت.

 

MDF و HDF (الیاف با چگالی متوسط و بالا)

(MDF and HDF (Medium and High Density Fibreboard

MDF و HDF تخته های ساخته شده از پودر نرم چوب سخت و پرس سخت و مخلوط شده و سپس داغ با چسب و تراکم خاصی هستند که به طور متوسط در طول x عرض از اندازه تخته سه لا فروخته می شوند. این ماده احتمالاً پس از چند برابر سازی محبوب ترین است. ماده اصلی تولید آن به نام الیاف چوب / پودر چوب است که می تواند از چوب سخت یا نرم تهیه شود.

انواع چوب در دکوراسیون داخلی

 

تفاوت از MDF و HDF در چگالی است که در واحد کیلوگرم بر مکعب اندازه گیری می شود. اگر MDF از چگالی متوسط (Fibreboard با چگالی متوسط) و HDF با چگالی بالا (Fibreboard با چگالی بالا) برخوردار باشد و چگالی کم دیگری نیز وجود دارد که ما معمولاً آن را Particle Board می نامیم.

صنعت مبلمان جپارا که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد MDF است .HDF به ندرت پرداخت می شود . به دلیل وزنش و به راحتی شکسته می شود. MDF به طور گسترده ای برای سطح میز ها مورد استفاده قرار می گیرد زیرا سطح صاف است و نمی تواند شکسته شود. MDF همچنین با روکش هایی پوشانده شده است که شبیه چوب واقعی است. می توانید اطلاعات بیشتر در مورد مبلمان روکش را  اینجا بخوانید. کیفیت MDF نیز بسته به قیمت و مارک متفاوت است.

 

مزایای استفاده از MDF : 

ارزان تر از استفاده از چوب جامد است. ارزان در مواد تشکیل دهنده و همچنین در فرایند تولید. ساختمان سازها فقط در صورت استفاده از ام دی اف نیاز به برش و نصب آن دارند ، در صورت استفاده از چوب جامد که باید تقسیم شود ، پیچ خورده ، متصل به هم وصل شود.

علاوه بر این که کار با آن آسان است ، استفاده از MDF همچنین احتمال شکستن و ترک خوردگی را کمتر دارد. حتی بدون خطر شکستن از پودر ساخته شده است بنابراین فیبر ندارد ، در حالی که اگر چوب شکسته شود باید در فیبر باشد.

بله ، یک مزیت دیگر این ماده وجود دارد ،  MDF را می توان حک کرد. بنابراین می توانید با استفاده از مواد MDF ، مبلمان جیدارا حک شده را نیز سفارش دهید. قیمت می تواند ارزان تر از استفاده از چوب جامد باشد.

 

ضعف MDF:

ضد آب نیست ، اگر مستقیم یا فقط بخاطر رطوبت زیاد آب بدست آورید ، MDF آسیب خواهد دید که با لایه برداری و ریزش آن مانند سایر پودرهای دیگر مشخص می شود. 

تخته سه لا (plywood ) : 

نام آن از کلمه ply یا ورقه نازک گرفته شده است ، بنابراین اساساً تخته سه لا تخته ای است که از چندین لایه از برش های چوبی نازک انباشته شده و چسب زده شده و به یک ورق ضخیم فشرده میباشد. برش های چوبی نازک از خرده چوب های مربوط به دست آمده توسط یک ماشین غول پیکر که اصل کار آن دقیقاً مشابه تیز کن مداد بوجود بدست آمد.

 

مزایای تخته سه لا در مقایسه با چوب جامد

تخته چندلا ضد خش است ، تخته سه لا از چندین لایه چوب ساخته شده است که فیبر را از یکدیگر عبور می دهد ، این باعث می شود تخته سه لا به سختی ترک شود ، برخلاف چوب جامد که اگر کاملاً خشک نشود ، شکسته یا شکسته خواهد شد. لایه عبور نیز باعث می شود تخته سه لایی در برابر پیچ خوردگی مقاوم تر باشد.

 

ضعف مبلمان از تخته سه لا :

عدم استحکام -چکش خواری بسیار بالا 

 

HPL (لمینت فشار قوی):

 لمینیت های فشار قوی که مخفف HPL هستند ، در واقع لایه های نازکی هستند که از کاغذ مخصوص صنایع دستی طراحی شده اند که به کاغذ کرافت گفته می شوند و سپس با رزین فشار بالا تزریق می شوند تا ورق های نازک ، سفت و سختی تولید کنند. این ماده نمی تواند مستقیماً به عنوان مبلمان بلکه فقط به عنوان یک پوشش نهایی مورد استفاده قرار می گیرد. در چارچوب این محصول هنوز از مواد جامد دیگری مانند Multiplex ، MDF یا حتی چوب جامد استفاده می شود.

 

مزایای HPL:

کاملا یکدست است . ارزان میباشد و به راحتی روی سطوح صاف میچسبد

نقاط ضعف HPL:

به نظر رسیدن حالت مصنوعی و پلاستیکی HPL ها

در مقطع دوم فقط HPL ها فقط راست گوشه اند و نمی توان فرم های دوار با ان تولید کرد. 

پس فرم های مدرن و مینیمال با HPL ها قابل تولید میباشد . 

 

 

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *