دیکشنری معماری منظر

دیکشنری معماری منظر

دیکشنری معماری منظر

دیکشنری معماری منظر: از منظر فنی، واژه نامه ها به دو دسته تقسیم می شوند: دیکشنری های “عمومی” برای آشنایی با اصطلاحات رایج در مکالمات روزمره و موارد “تخصصی” که روی اصطلاحات و مفاهیم حوزه هایی به خصوص متمرکز شده اند.اگر دانشجوی رشته معماری هستید یا در زمینه ساختمان سازی فعالیت می کنید، خوب می دانید که مراجعه به نوشته  های عمومی برای فهم اصطلاحات تخصصی معماری و ساختن معادل فارسی برای آن ها کافی نیست فایلی که در ادامه برای دریافت  دیکشنری معماری منظر قرار داده میشود به صورت زبان انگلیسی است و به عنوان یک دیکشنری انگلیسی به انگلیسی برای دانشجویان و مهندسان منظر به عنوان یک مرجع می تواند کارگشا باشد . لند اسکیپ آرشیتکچر

معماری منظر

[landscape architecture] [مهندسی منابع طبیعی- محیط زیست و جنگل] برنامه ریزی و طراحی فضای باز برای بهره مندی انسان

عبارت معماری منظر دلالت بر حرفه ای دارد که قصد آن طراحی و ساماندهی منظر است.

بنابراین تعریف مفهوم منظر به شناخت دامنه فعالیت این حرفه کمک خواهد کرد.


نمایش

منظر به یک معنا محیط پیرامون است و بر فضای ملموس و رویت پذیر اطلاق می شود اما در معنای دیگر دلالت بر ذهنیتی دارد که در انسان به واسطه مواجهه با این فضای کالبدی، نقش می بندد.

در حالتی دیگر می توان منظر را ترکیب این دو یعنی پدیده ای مرکب از ذهنیت و عینیت تعریف کرد.

بحث


در تعریف ساده و ابتدایی از معماری منظر گفته می شود که این رشته تلفیقی از علوم
مهندسی شهرسازی و مهندسی معماری است که به طراحی و فضاسازی در محیط باز می پردازد. معماری منظر می تواند مربوط به یک بنا، پارک (بوستان) و غیره باشد.

اما واقعیت این است که چنین تعریفی احتمالاً در آمریکا طرفدارانی داشته باشد. در تعریف معماری منظر در اروپا بیشتر بر جنبه های انسانی و ذهنی آن تاکید می شود و این رشته مستقل به شمار می رود.

دانلود دیکشنری

منبع : ویکی پدیا

 

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *