color-rule-3

رنگ در طراحی داخلی

4 قانون رنگ در طراحی داخلی

4 قانون رنگ در طراحی داخلی

رنگ در طراحی داخلی

رنگ آمیزی اغلب دشوارترین قسمت طراحی یک اتاق برای طرفداران طراحی داخلی است. این به این دلیل است که رنگها متنوع هستند سایه – رنگ های بسیاری برای انتخاب وجود دارد و باید آنها را به نسبت مناسب جمع کرد. در غیر این صورت ، آنها با هم هماهنگی کار نخواهند کرد. خوشبختانه ، چند قانون رنگ وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید تا مطمئن شوید که هر زمان رنگ های شما متعادل به نظر می رسند. ما آنها را در زیر لیست کرده ایم. آنها را بار دیگر بخوانید تا یک بار و برای همیشه  در طراحی داخلی قوی شوید.

قانون 60- 30 – 10

قانون 60-30-10 بهترین دوست طرافداران طراحی داخلی است. مهم نیست که زیبایی شناسی شخصی شما چه باشد یا به نظر شما اتاق شما چه شکلی به نظر برسد ،  شما می توانید از این قاعده استفاده کنید تا مطمئن شوید که پالت رنگ شما متعادل باقی می ماند. در این تنظیم ، از سه رنگ استفاده خواهید کرد. 60 ، 30 و 10 به درصد طراحی شما که هر کدام را تشکیل می دهند اشاره دارد.

به این ترتیب عمل کنید :  ابتدا یک ته رنگ را انتخاب کنید تا رنگ مایه اصلی شما باشد و تقریباً 60 درصد اتاق را به خود اختصاص می دهد. معمولاً ، این حالت خنثی یا نوعی رنگ فرومایه خواهد بود که می تواند فضای زیادی را بدون ایجاد حس زیاد از حد در بر بگیرد. رنگ بعدی شما که به طور معمول کمی جسورانه تر است و حدود 30 درصد از فضا را اشغال می کند ، میتواند باشد . سرانجام ، قوی ترین رنگ شما جسورانه ترین رنگ شماست و باید 10 درصد باقیمانده فضا را تشکیل دهد.

عکس بالا را در نظر بگیرید ،  در این حالت ، خاکستری رنگ غالب است. می توانید آن را روی دیوارها و مبل مشاهده کنید. سپس رنگ مشکی رنگ ثانویه است. روی قفسه کتاب ، میز کنار ، بالش و صندلی غذاخوری و فرش است. سرانجام ، رنگ مرجانی ، رنگ غالب است. این را می توان در بالش و گیاهان گلدان مشاهده کرد.

رنگ های گرم و خنک :

عبارت ” رنگ های گرم و سرد” در مورد مکانهایی  است روی چرخه رنگی  که رنگ های خاص روی در آن قرار می گیرند. به طور سنتی رنگ هایی مانند قرمز ، نارنجی و زرد به عنوان رنگ های گرم تصور می شوند زیرا پر جنب و جوش تر هستند. با این حال ، تونالیته های مانند قهوه ای و برنزه نیز در ترکیب قرار می گیرند. در طرف دیگر طیف ، رنگهای خنک یا آبی ، سبز و بنفش و همچنین خاکستری وجود دارد.

رنگ در طراحی داخلی

انتخاب رنگهای گرم یا خنک بر انرژی فضا تأثیر می گذارد. از آنجایی که رنگهای گرم تمایل به زیبایی و استقبال از اتاق را دارند ، در فضاهای سرگرم کننده بهترین هستند. به استفاده از این سایه ها در اتاق غذاخوری یا آشپزخانه خود بیاندیشید. از طرف دیگر رنگهای خنک تر را میتوانید در اتاق خواب ها و فضاهای اداری ، جایی که از یک انرژی آرامش بخش قدردانی می شود ، دارند.

رنگ در طراحی داخلی

طرح رنگ مکمل :

از بین تمام قوانین رنگی که طراحان داخلی از آن استفاده می کنند ، طرح رنگی مکمل اغلب به عنوان ساده ترین تصور می شود. به این دلیل است که این طرح رنگی فقط شامل دو رنگ است. به طور خاص ، از دو سایه استفاده می کند که به طور مستقیم در کنار یکدیگر روی چرخه رنگ نشسته اند ، به این معنی که ترکیبی مانند آبی و نارنجی ، زرد و بنفش یا قرمز و سبز به دست می آورید.

همانطور که از عکس بالا مشاهده می کنید ، این جفت شدن رنگ ها دارای کنتراست بسیار بالایی هستند ، به این معنی که – در حالی که بدون شک آنها یک انرژی قوی را به فضا می آورند – در نهایت در دوزهای کوچک بهترین استفاده می شوند. شما باید از آنها به عنوان رنگ های اصلی و قوی خود فکر کنید.

 

طرح رنگی مشابه :

اگر در مرور چرخ رنگ مشکلی دارید ، یک طرح رنگی مشابه می تواند برای شما باشد. برای این مورد ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک رنگ مرکزی را انتخاب کنید ، سپس از رنگ های هر دو طرف آن نیز استفاده کنید. در اینجا دو رنگ به صورت اصلی و سوم رنگ ترکیبی از این دو خواهد بود. به عنوان مثال ، قرمز ، نارنجی و زرد یا قرمز ، بنفش و آبی.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *