خدمات مهندسین مشاور ستاوند پاژ آسیب های کنونی صنعت ساختمان کشور انواع قرار داد ساختمانی

آسیب های کنونی صنعت ساختمان کشور در طراحی و اجرای ساختمان و اثرات استفاده از مدل سازی اطلاعات ساختمان بر کاهش هزینه

آسیب های کنونی صنعت ساختمان کشور در طراحی و اجرای ساختمان و اثرات استفاده از مدل سازی اطلاعات ساختمان بر کاهش هزینه

مدل سازی اطلاعات ساختمان و کاهش هزینه و زمان

چكيده
مقایسه زمان و هزینه ساخت ساختمان به ویژه در ساختمان های پیچیده امروزی، میان کشور ما با آنچه در کشورهایصنعتی انجام می شود، نشانگر ضعفها و آسیبهای بسیاری است که گریبانگیر صنعت ساختمان شده اند. این آسیبها درحوزه های بسیار متفاوتی قرار دارند از قبیل اقتصاد، برنامه ریزی، فرهنگ، تکنولوژی و …، که خود در این مقاله نمیگنجد.

این مقاله بر آسیبهای فنی و تکنیکی که خاصه در فرآیند طراحی و اجرای کالبد و تاسیسات یک ساختمان وجوددارند و زمان- هزینه تمام شده محصول نهایی را افزایش داده و کیفیت آن را کاهش می دهند، متمرکز خواهد بود. اینتا حد زیادی قابل (BIM) آسیبها به کمک روشها و سیستم های تکنولوژی نوینی همچون مدلسازی اطلاعات ساختمانرفع است.

برای درک اثرات این سیستم نوین در صنعت ساختمان کشور، باید گفت که این مقاله به بررسی چالشها وکاستیهای کنونی این صنعت پرداخته است و سعی شده این هزینه های مالی و زمانی که صرف رفع این چالشها میگردد، اندازه گیری شود.

سپس اثرات تکنولوژی بیم در رفع و یا کاهش این چالشها نیز با معیار زمان و هزینه مالیسنجیده شده و منافع آن در صنعت ساختمان آشکار می گردد.

در این مطالعه مروری از جستجوی کتابخانه ای واینترنتی و مطالعات میدانی جهت جمع آوری منابع استفاده شده است.

نتیجه این پژوهش بیان می کند با اندازه گیریکمی و کیفی آسیبهای وارد بر ساختمان بر اساس هزینه و زمان سربار به طراحی و اجرای پروژه، و مقایسه آنها با آنچه باپیاده سازی سیستم بیم می تواند صرفه جویی شود، اثرات مثبت سیستم بیم بر صنعت ساختمان روشن می شود.

مدل سازی اطلاعات ساختمان و کاهش هزینه و زمان

دانلود مقاله مدل سازی اطلاعات ساختمان

 

هرگونه کپی برداری از مقاله فوق ،  بوسیله طرف شرکت مهندسین مشاور ستاوند پاژ و نویسنده ی اثر پیگرد قانونی خواهد داشت

آپارات

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *