1

ریزورت هتل چیست؟

ریزورت هتل چیست؟

ریزورت هتل (‏Resort Hotel‏) :

 ریزورت هتل ها یا هتل های مخصوص استراحت ، دارای امکاناتی لوکس هستند که معمولا در کنار ساحل ، چشمه های آبگرم یا ‏جاذبه هایی نظیر پیست اسکی و طبیعت بکر واقع شده اند. تفاوت ریزورت ها و هتل ها در موقعیت آنها ، امکانات ، تفریحات و ‏خدماتیست که ارائه می شود. ریزورت ها معمولا فضای بزرگتری نسبت به هتل ها دارند و تفریحات متنوع تری را در اختیار ‏میهمانانشان قرار می دهند از جمله پارک آبی یا استخر های بزرگ روباز.‏ ‏ ‏‏‏ ‏

منظور از ریزورت (Resort) استراحتگاه هایی است که علاوه بر محل اقامت و رستوران، امکانات لازم برای تفریح و استراحت در اختیار مسافران و میهمانان گذاشته می شود.ریزورت ها عمدتا به دور از شلوغی و هیاهوی شهر ساخته می شوند ونکته ای که در ساخت آن مدنظر دارند این است که در نواحی خوش آب و هوا و بکر طبیعی ساخته شود تا مسافران بتوانند از هوای پاک آن لذت برده و استراحت نمایند. از آنجا که ریزورت ها در نزدیکی مناظر طبیعی ساخته می شود، فعالیت های تفریحی متنوعی نظیر اسپا، استخر، باشگاه و… برای میهمانان فراهم شده است.

همچنین بخوانید : آموزش معماری

ریزورت هتل چیست؟

ریزورت ها عموما بر روی سطح وسیعی از زمین ساخته می شوند و مقدار قابل توجهی ملک برای زمین دارد. در ریزورت ها علاوه بر وجود امکانات تفریحی و ورزشی متنوع، سایر امکانات موردنیاز نظیر اتاق خواب، اتاق غذاخوری، آشپزخانه و … نیز تعبیه شده است.

یک ریزورت یک مجموعه تجاری مستقل است که بیشترین تلاش را میکند تا تمام نیازهای مساقران و کسانی که به تعطیلات میروند را محقق سازد مانند غذا و مرکز خرید و اقامت و سرگرمی ونوشیدنی و ورزش و غیره.

 

 

 

 

[su_heading] انواع ریزورت هتل ها : [/su_heading]

-ریزورت تاریخی مانند ایتالیا

-ریزورت به صورت شهر و جزیره

-اسپا ریزرت

-ریزورت تاریخی

 

[su_heading]نمونه موردی : [/su_heading]

  1. (پارسیس ریزورت کیش)parsis resort

2.Disney’s Grand Floridian Resort & Spa

3.Disney’s Port Orleans Resort–Riverside

 

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *