مراحل اجرای برندینگ در هتلهای مستقل

مراحل اجرای برندینگ در هتلهای مستقل

مراحل اجرای برندینگ در هتلهای مستقل

مراحل اجرای برندینگ در هتلهای مستقل:

مرحله نخست: عامل ایجاد تفاوت :

نخستین دیدگاه در ایجاد برندینگ بایستی مورد توجه قرار گیرد عبارت است از اینکه چه عاملی مجموعه تحت اختیار را از رقبا متفاوت می سازد.

به عنوان یک هتل مستقل تمرکز مدیریت برند بایستی در راستای انتقال منافع حاصل از اجرای برندینگ به همراه طراحی عناصر موثر در بازاریابی به بازار مشتریان در مقایسه با هتلهای دیگر در مکان جفرافیایی مشابه و درجه بندی یکسان باشد .

یکی دیگر ار موارد مهمی که باید در نظر گرفته شود جایگاه برند هتل در آینده است. چنین دیدگاهی باعث می شود که تمام اقداماتی را که در اتخاذ استراتژی برندینگ از قبیل طراحی و اجرای تبلیغات بازاریابی و ساختارهای جانبی همچون اوراق و اسناد و بروشورها و نوشت افزار در راستای اطمینان درنیل به اهداف بی پایان برندینگ خواهد بود.

مراحل اجرای برندینگ در هتل

مرحله دوم: شناسایی مشتریان ( بازار) هدف :

این مرحله از اهمیت بسیاری برخوردار است، شناخت مشتریان هدف قبل از اقدام به تصویر سازی برند در جهت اطمینان از اانعکاس درست تفاوتهای کلیدی و تعیین مسیر رسیدن به هدف نهایی بسیار مهم و ضروری می باشد.

همچنین بایستی انعکاس شاخصه های جغرافیایی مشتریان بازار هدف و همزمان مشخصه های جغرافیایی محل ساخت هتل نیز مورد مطالعه قرار گیرد.مثلاچنانچه مشتریان هدف از یازار بین الملل هستند چه شاخصهایی در برندینگ هتل بایستی مورد توجه قرار گیرد.

مراحل اجرای برندینگ در هتلهای مستقل

مرحله سوم: تصویر سازی برند :

در اتخاذ استراتژی مداوم برندینگ هر هتلی بایستی بر اساس اهداف تعیین شده نسبت به انتخابعناصر تصویری برند اقدام نماید.

معمولاتبپ تصویری برند شامل نام هتل، (نشان تصویری تجاری ) لوگو، تگ لاین ) برچسب یا عبارت(، طراحی وب سایت و اوراق نشاندار برند می باشند .لوگو (نشان تصویری برند) بایستی ساده و براحتی قابل شناخت و فارغ از زمان و مکان با مشاهده آن در ذهن مخاطب ماندگار شود.

باید در نظر داشت که تگ لاین ) برچسب یا عبارت(  برند حتما قادر به ایجاد ارتباط عاطفی از طریق ابزارهای هوش هیجانی بین مهمانان و هتل باشد و صرفا بر منافع کلیدی استفاده از خدمات هتل تمرکز نداشته باشد.بلکه در عوض می بایست عناصر منحصر بفرد خدماتی هتل را که مشتریان در طول مدت اقامت مستقیما تجربه میکنند تصویر سازی و قابل درک نماید .

مراحل اجرای برندینگ در هتلهای مستقل

در نگاه کلی، عناصر تصویری برند به صورتی با مشتریان بالقوه هتل ارتباط برقرار می کنند که پاسخ مطمعنی به این پرسش آنان بدهند که به چه دلیل باید در سفر بعدی اقامت در این هتل برند را به دیگر هتل های رقیب ترجیح بدهند.طراح هتل

مرحله چهارم: انتقال پیام برند به بازار مشتریان هدف

هنگامیکه در خصوص عناصر کلیدی برند هتل تصمیمات لازم اتخاذ و هر یک از آنان در راستای نیازها و انتظارات مهمانان هدف توسعه داده شد،

زمان شروع اجرای کمپینهای تبلیغاتی، بازاریابی و ارتباطات عمومی خواهد بود.

مراحل اجرای برندینگ در هتلهای مستقل

از انجاییکه مشتریان بازار هدف مورد شناسایی قرار گرفته اند به سهولت میتوان تشخیص داد که بکارگیری کدامیک از ابزارهای رسانه ای موثرترین شیوه تبلیغاتی برای برند و هتل خواهد بود. وقتیکه بهترین ابزار رسانه ای انتخاب گردید بایستی نسبت به تداوم ، همسانی و استاندارد بودن عناصر تصویری برنددر انتقال پیام ها ودر تمامی کانالهای رسانه ای اطمینان حاصل نمود.

مدیریت حرفه ای بهره برداری هتلهای لوکس و پنج ستاره با توجه به دیدگاههای متفاوت صاحبان هتل با مدیران عملیات در تعریف اهداف مورد نظر، وظیفه همگام سازی اهداف طرفین را برعهده خواهند داشت.

 

اهداف اولیه صاحبان هتل افزایش ارزش داراییها و کنترل حجم نقدینگی و اهداف مدیران عملیات کنترل ومدیریت فعالیتهای روزانه هتل و همزمان کسب بیشترین درآمد از بازار مشتریان می باشدمراحل اجرای برندینگ در هتلهای مستقل

در چنین شرایطی و در جهت نیل به اهداف هر دو طرف و کسب بهترین نتایج نقش مدیریت حرفه ای بهره برداری هتلهای لوکس و پنج ستاره که توانایی لازم در بهره برداری ازهتلها و همزمان دارای دانش حرفه ای در توسعه ارزش داراییهای صاحبان هتلها باشند از اهمیت بسزایی برخوردار می گردد.

بنابراین عناصرمذاکره ، کنترل سوابق عملکرد، توان برنامه ریزی استراتژیک، و ایجاد توازن بین انتظارات و اولویتهای صاحبان هتلها و مدیران عملیات در انتخاب مدیریت حرفه ای بهره برداری هتلهای لوکس و پنج ستاره نقش کلیدی را بر عهده دارند.

در نهایت می توان اظهار داشت که مدیریت حرفه ای بهره برداری هتلهای لوکس و پنج ستاره با همگام سازی و انطباق تجربه و تخصص خود با انتظارات و اولویتهای صاحبان هتلها در راستای نیل به اهداف جمعی تلاش می کنند .

مراحل اجرای برندینگ در هتلهای مستقل

اهمیت مدیریت حرفه ای بهره برداری هتلهای لوکس و پنج ستاره

یکی از مهمترین مسولیتهای صاحبان هتلها انتخاب اصولی مدیریت حرفه ای بهره برداری هتلهای لوکس و پنج ستاره برای بهره برداری و عملیات هتل می باشد. انتخاب صحیح مدیریت عملیات و بهره برداری هتل منتج به کسب منافع قابل توجه در حوزه های ذیل می باشد:

حوزه مدیریت منابع انسانی

کشف و پرورش استعداد های انسانی از اولویتهای بسیار مهم می باشد و مدیریت حرفه ای بهره برداری هتلهای لوکس و پنج ستاره در صنعت هتلداری از تجربه و دانش کافی در شناسایی و پرورش بهترین استعدادها برخوردار هستند.

واحدهای منابع انسانی با فراهم ساختن دوره های پر بازده آموزشی و ایجاد فرصتهای ارتقا شغلی شاغلان حرفه ای صنعت هتلداری را جذب و از نرخ کاهش نیروی انسانی ماهر جلوگیری می نمایند.

حوزه مدیریت ساختار سازی بازار و واحد بازاریابی وفروش

حوزه مدیریت روابط مشتریان وارتقا سطح رضایت مهمانان

حوزه مدیریت درآمد اطاق و رزرواسیون

حوزه مدیریت امور مالی-طراح هتل

 

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *